Leśna Kuchnia cz. 38 - Sandwich czyli kanapka na ciepło


Sandwich, czyli nic innego jak grzanka z chleba tostowego z serem i dodatkami wedle uznania. Czy da się to przygotować w warunkach ogniskowych? Owszem, ale okazało się że wcale nie tak prosto.
Tym razem potrzebowałem pomysłu na szybki posiłek w czasie wycieczki rowerowej. Pomyślałem o kanapkach, potem pomyślałem że te kanapki można by podgrzać i w ten sposób powstała koncepcja sandwicha. Ja szykowałem kanapki na łonie natury, ale swobodnie można wziąć gotowe z domu, zawinięte w folię, a w terenie tylko podgrzać.
Potrzebujemy:
* Chleb tostowy (lub inny pszenny lub bułka kajzerka)
* Ser żółty  kilka plastrów
* Szynka gotowana  kilka plastrów
* Cebula 
* Oregano.

Jak zrobić kanapkę każdy wie, więc na ten temat nie będę się rozpisywać :)
Gotowe kanapki zawinąłem w folię aluminiową i ułożyłem w pobliżu ogniska. Po 10 minutach obróciłem je na drugą stronę, aby równomiernie się dopiekły. PO następnych 10 minutach odwinąłem jedną kanapkę - okazała się niedopieczona. Umieściłem ją więc bliżej żaru - po kilku chwilach poczułem swąd palonego chleba - Na szczęście zareagowałem w porę i posiłek udało się ocalić.
Pierwszy wniosek - kanapek nie można podpiekać bezpośrednio na żarze gdyż palą się błyskawicznie.
Drugą kanapkę pozostawiłem w oddaleniu od żaru na dalsze 10 minut i w końcu 'doszła'.
Drugi wniosek - przy podgrzewaniu Sandwichy przy ognisku trzeba wykazać się cierpliwością.
Posiłek, jakkolwiek bardzo smaczny, nie okazał się wcale tak szybki w przygotowaniu jak na to liczyłem. W podobnym czasie można spokojnie przygotować fasolkę, żurek czy quessadillę.







Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.