Leśna Kuchnia cz. 69 - Popcorn




Prażona kukurydza. Prosta szybka i smaczna. Ostatnimi czasy kupowana najczęściej w postaci do przygotowania w mikrofali. Jest też wersja premium czyli wielki kubeł tzw. kinowy. Niedawno przy okazji wizyty w kinowej sieciówce zastanawialiśmy się czy idziemy do kina i kupujemy popcorn, czy idziemy na popcorn a film jest przy okazji... Po analizie ceny produktów założyliśmy drugą opcję jako bardziej prawdopodobną. Nigdy więcej popcornu w kinie, lepiej iść do lasu!

Potrzebujemy:
* Ziarna kukurydzy do prażenia - 30g
* olej - 25 ml
* sól do smaku
* folia aluminiowa.

Arkusz folii aluminiowej natłuszczamy olejem. Wysypujemy kukurydzę i zawijamy w folię, brzegi zawijamy do środka tworząc szczelny pakunek przypominający wyglądam np poduszkę.
Pakunek kładziemy na żarze ogniska (na grillu też da rady) i ogrzewamy baaardzo wolno często obracając na drugą stronę. Popcorn gotowy jest kiedy częstotliwość wybuchania ziaren znacząco się zmniejszy. Lepiej zakończyć prażenie wcześniej i zostawić część ziaren nieuprażonych niż czekać za długo i pozwolić aby uprażone ziarna przypaliły się lub zwęgliły.
Paczkę otwieramy z jednej strony, solimy i spożywamy.

Popcorn z ogniska

Popcorn z ogniska

Popcorn z ogniska

Popcorn z ogniska

1 komentarz:

  1. Nie zwykle ciekawy pomysł na pozyskanie przekąski na leśnej wyprawie :) Ja również nie preferuje przepłacania za popcorn w kinie i bez niego wcale gorzej mi się nie ogląda. Zaś popcorn uwielbiam i bardzo często robiłam w garnku na gazie, aż nie przypaliłam dna na tyle, że garnek musiałam wyrzucić. Kupiłam urządzenie do popcornu https://eltkom.pl/urzadzenie-do-popcornu-ariete-party-time-2954 i na samą myśl o garnku jest mi żal, że nie kupiłam tego urządzenia wcześniej bo miałabym i garnek i zawsze idealny popcorn na domowe seanse ulubionych seriali.

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.